Friday, September 23, 2011

Sungguh, Aku Rindu.


슈퍼주니어,난너없이 못살아!!

Geisha 1: Apesal muka kau macam muka aku heh?
Geisha 2: Ape pulak? Muka kau yang macam muka aku.

Assalamualaikum.
Salam Satu Malaysia.

F4t5 yang sempoi dan kacak-kacak belaka.

Dah lebih 5 bulan aku tinggalkan KMS. Sungguh, aku rindu. Aku rindu nak bergosip ngan geng ground, nak berdekah tengok movie malam Sabtu, nak melolong-lolong dalam toilet, nak basuh baju dengan ketua blok sambil dengar lagu Zaiton Sameon, nak stalk bebudak hotsetap, jenjalan pekan Banting, pusing satu KMS naik basikal sayur, mesej Abang Sayang oder Char Kuey Teow, berebut komputer nak online fesbuk, lepak bilik member buang masa. Lagi, aku rindu nak study dalam 1 kuliah yang sama, 1 kelas yang sama.

Geng Ground yang hamis.

Dah dekat 2 tahun aku tinggalkan zaman sekolah menengah. Siyess, aku rindu kawan-kawan sekelas. Aku rindu nak makan kat kantin sesama, beli roti cekelat kat koperasi sambil usha Abang Koop, duduk mengumpat budak form 6 yang poyo, memikirkan masalah negara yang bukan masalah kitorang, memikirkan nasib diri yang dipulaukan, tolong Cikgu Ruziyah buat buku, duduk tengah-tengah Dataran Kejat sambil makan karipap.

Member kaki gosip.

Dan dah lebih 6 tahun aku tinggalkan dunia ria kanak-kanak sekolah rendah. Masa tu langsung tak de masalah. Main cop tiang masa rehat, kerja sekolah mak yang buat, facebook, myspace, blog, tak kenal langsung apa menatang tu. Main Super Mario lagi best. Jajan durian jadi makanan ruji. Bila balik sekolah terus keluar bukan gi ngaji tapi main dalam longkang tangkap berudu. Balik rumah, mintak mak doploh sen, beli aiskrem kat rumah cik ton belakang rumah.

Zaman hingusan. -,.-

Sekarang semua pon dah dewasa. Dah cantik-cantik-hensem-hensem belaka. Ada yang dah bergelar siswazah, ada yang dah nak kawen, ada yang dah beranak-pinak. Semua dah ada life sendiri. Aku pun ada life sendiri. Dan dah nak mulakan life baru kat tempat baru dengan orang baru tak lama lagi.

Tapi kenangan zaman muda-muda dulu sampai bila pun takkan lupa. Nasib ada fesbuk. Boleh contact-contact balik, ulang tayang kisah zaman dulu-dulu, jumpa balik ngan pakwe cinta monyet masa darjah 1. *ade ke?

Sebagai penutup entry takda wawasan ni, pesanan aku kepada kawan-kawan lama, walau di mana pun anda berada, jangan lupakan aku. Hehehe

Sekia, wassalam.



No comments: