Saturday, May 14, 2011

Day 1: Your Favourite Song


슈퍼주니어,난너없이 못살아!!


Assalamualaikum, selamat sejahtera dan selamat malam semua!


Hehehehe, makanya dengan ini, bermulalah 30 Things in 30 Days Challenge!




Topik untuk hari pertama, lagu kegemaran aku. Kalau nak bercerita pasal lagu ni memang banyak genre lagu yang aku suka.. Bukan lagu Korea je ye.. I enjoyed music the most! Tak kesah la bahasa apa pon..




Lagu Melayu.

Kalau lagu melayu yang paling aku suka antaranya ialah:

1.Sedetik lebih-Anuar Zain

2.Pusara Lebuhraya-Ekamatra (lagu evergreen you.. Haha)

3.Hanyut-Faizal Tahir

4.Disaat Aku Mencintaimu-Dadali

5.Dari Sinar Mata-Bumiputra Rockers

6.Suci Dalam Debu-Iklim

7.Taman Rashidah Utama-Wings (or I would call Taman Rafidah Utama.. Hahaha)




Lagu Inggeris

Kalau lagu omputih pulak:

1.Touch My Hand-David Archuleta

2.Always Be My Baby-David Cook (Lagi suka David Cook punya version dari Marih Carey)3.Pray-Justin Bieber

4.Famous Last Words-My Chemical Romance

5.If You're Not The One-Daniel Bedingfield

6.To The Sky-Owl City

7.Swear It Again, My Love-Westlife




Kalau korang perasan lagu-lagu Melayu dan Inggeris yang aku minat kebanyakannya lagu-lagu lama ataupun lagu-lagu yang malar segar. Sebabnya, aku lagi suka lagu lama-lama daripada lagu-lagu baru yang entah apa-apa.. Hehehe..




Lagu Hindustan

Haaa, lagu Hindustan pun aku minat juga yaa..

1.Kushiya Aurgham-Maan

2.Pairon Mein Bandhan Hai-Mohabbatien

3.You Are My Soniya-Kabhi Kushi Kabhi Gham

4.My Name Is Ali-Dhoom 2

5.Kal Ho Na Ho-Kal Ho Na Ho




Lagu Jepun


Sebenarnya sebelum ni aku tak layan pun lagu-lagu Jepun ni. Tapi lepas berkenalan dengan Cik Biela Farijal kat KMS nun, aku mula layan lagu-lagu Jepun ni. Kebanyakan laguplagu Jepun yang aku minat ialah lagu-lagu yang dinyanyikan oleh Dewa Jpop, Arashi. Antara lagu-lagu Arashi yang paling aku suka..:


1.Niji-Ninomiya Kazunari

2.Truth

3.5X10

4.Monster

5.Gimmick Game-Ninomiya Kazunari

6.Arashi

7.Believe




Lagu Korea


Hehehehe. Kalau lagu Korea pulak, awok malas nak citer.. Sebab semua lagu pun awok suka..


Teehee.. =D




Terima Kasih Sudi Baca..

No comments: