Tuesday, September 20, 2011

Contest: Wishlist Saya Tercapai.


슈퍼주니어,난너없이 못살아!!

Assalamualaikum.
Salam Satu Malaysia.
Ohh, dah lama aku tak join contest nih. Haha, kali ni aku join contest yang dianjurkan oleh, adik Ain, adik Auni, dan adik Farahin. =D Ohh, saya dah follow blog korang semua yaa.. Kalau ada sesapa nak join bolehlah pi ke blog diorang untuk maklumat lanjut. =D && Aku tag adik kesayangan aku nih, Ima Jua

Hmm, dalam hidup, mesti ada benda yang kita nak capai. Contohnya macam nak pergi bulan, nak terjun bangunan, nak terbang. Dan kita berharap dan berusaha agar impian tu kita dapat kita capai suatu hari nanti. Dan aku bertuah kerana salah satu daripada impian aku dah pun tercapai.


Sejak aku 'berkenalan' dengan kumpulan dari Korea, Super Junior, aku teringin sangat nak pergi konsert diorang. Nak tengok diorang dekat-dekat. Tapi aku anggap yang semua tu cuma impian kosong je. Impian yang tinggi di awangan dan mustahil untuk digapai *okakudahmelalut. Tapi, aku tak pernah berhenti berharap dan berdoa agar impian aku tu jadi kenyataan.

Sampailah satu hari tu, bila peminat-peminat Super Junior menggembar-gemburkan yang mereka bakal mengadakan konsert kedua di Malaysia. Oh, tersangat eksaitedlah masa tu. Walaupun dalam masa yang sama aku dilema. Sebabnya dah nak dekat dengan final exam dan kerana harga tiket yang terlalu mahal. Maklumlah, aku student je masa tu. Aku hampir putus asa masa tu. Lain kali ajelah pergi konsert.

Tapi, tiba-tiba... Macam dapat durian runtuh! Itu yang boleh aku ungkapkan keadaan aku bila roomate aku dengan ikhlasnya sudi meng'sponsor' separuh harga tiket untuk ke konsert Super Junior. Dan akhirnya, pada 19/03/2011, impian aku yang satu itu tercapai! Alhamdulillah. Dapat juga aku melihat secara dekat artis, idola kesayangan aku yang dulunya aku sangkakan takkan jadi kenyataan. Seronok sangat!



Tiket konsert yang masih aku simpan. =D


Tak dapat bergambar dengan orangnya dengan poster pon jadilah!
The leader, Angel Teukie!
Kawan-kawan yang turut memeriahkan majlis. =D
Yang sebelah kanan tu roomate aku.

Diluar Stadium Putra Bukit Jalil.



Jadi inilah kisah aku. Seorang aweks yang tak pernah berhenti berharap. Dan akhirnya berjaya terbang setelah impiannya tercapai. =D

Kepada penganjur, Ain, Farahin dan Auni, aku harap kisah aku ni menjadi tatapan korang. Tak pilih jadi pemenang pon takpe. Dapat No.1 tu pon dah cukup bersyukur. *JustKidding. =D


No comments: