Sunday, August 21, 2011

Hot Ticket!





슈퍼주니어,난너없이 못살아!!

Assalamualaikum!
Salam Satu Malaysia, Salam Ramadhan, Salam Ahad!

Kepada pengguna prepaid Maxis a.k.a Hotlink sekalian, pernah tak korang guna 'Hot Ticket' untuk topap? Heh, tipu la kalau tak pernah guna. Kata orang guna Hot Tiket ni jimat, mudah dan murah. Sebab dia tak macam topap prepaid yang biasa. Contohnya, bila korang topap RM10 guna Hot Tiket, korang akan dapat 80 SMS dan 35 minit masa panggilan ke mana-mana rangkaian, dan tempoh aktif selama 7 hari.

Aku pernah guna sekali je menatang Hot Tiket ni. Beli yang RM10. Aku akui memang agak jimat pakai Hot Tiket ni. Tapi, agak membazir untuk aku. Aha! Jimat tapi membazir. Macamana tu? Bagi pe'mesej'-pe'mesej' tegar yang jari-jemarinya sentiasa menekan keypad handphone pada kadar kelajuan 80 perenggan sejam dan penggayut-penggayut tegar yang 28jam handphone melekat di telinga, pakai Hot Tiket ni memang jimat.


Tapi....... Bagi pe'mesej' dan penggayut yang tak tegar macam AKU ni pakai Hot Tiket memang membazir woii! Bayangkan, mula dari aku topap, sampaila hari tamat tempoh, aku cuma guna 18 SMS dan 1 minit panggilan. Membazir tak membazir tu.. Siapa je la aku mesej. Member aku dua tiga orang. Tetiba ada orang tanya, ''Tak mesej ngan boy ke?''. Cheh, pakwe aku takde handphone kot.. Kalau rindu, kitorang berbalas-balas surat je. Lebih mesra katanya. Hehehe. Jadi, as a conclusion, kalau korang ada pakwe atau makwe yang tak kuno macam pakwe aku tu, korang pakai la Hot Tiket ni. Hehehehe..


No comments: