Friday, December 17, 2010

-memaafkan- tapi tidak -melupakan-


슈퍼주니어,난너없이 못살아!!

Dah hampir setahun aku dan 'dia' tak jumpa. Dah lama tak dengar khabar berita pasal 'dia'. Dan dah lama aku dan 'dia' adalah stranger. Tapi tiba-tiba dua hari lepas, 'dia' hantar mesej kat aku. Mesej yang memohon aku untuk maafkan segala salah dan silap 'dia'. Dan dengan kehadiran mesej tu jugaklah kisah yang dah lama aku tanam dalam-dalam terbongkar balik.

Sebenarnya aku dah malas nak amek tau pasal 'dia' lagi. Tapi mesej tu buat aku tak boleh berhenti dari memikirkan 'dia'. Macam ulang tayang perkara yang pernah terjadi antara kami setahun yang dulu.

Sebelum ni, banyak kali 'dia' ucapkan kata 'maaf'. Kata maaf tu aku terima, walaupun tidak sepenuhnya.. Sebab masa tu hati ni masih lagi sakit. Lukanya masih lagi dalam.

Sekarang ni, bila 'dia' minta maaf setelah setahun kejadian tu berlaku, aku dengan rela hati maafkan 'dia'. Sebab aku dah lupa semua benda yang jadi dulu. Tak mau ingat lagi dah.. Semua cerita yang dah terbongkar tu nak tanam balik.. Lagi dalam dari yang sebelum ni. Sekarang ni aku dan 'dia' seri. Kosong-kosong. Aku takda simpan apa-apa dendam kat dia. Cuma, aku dan 'dia' tetap tak akan, da tersangatlah mustahil untuk kembali seperti dulu. Kami sekarang adalah 'strangers'.

p/s: Terpelik tiba-tiba. Apa motif dia minta maaf lagi? Nak pekse ke?


Love, Fyda

No comments: